Inviyya

Κυκλοφόρησε το πολυαναμενόμενο Inviyya, το οποίο είναι ένα shoot 'em up που αναπτύχθηκε από τον Michael Borrmann, ο οποίος ξεκίνησε να δουλεύει σε αυτό από το 2017 περίπου. Ο Michael έχει δημιουργήσει τα γραφικά, την μουσική αλλά και τον κώδικα στο παιχνίδι, κάτι αξιοθαύμαστο πραγματικά. Το Inviyya είναι εμπνευσμένο από παιχνίδια όπως το Project-X, το R-Type και άλλα, αν και δυστυχώς δεν πλησιάζει καν στα επίπεδά τους. Ας δούμε όμως το γιατί.

Το παιχνίδι αποτελείται από 6 πίστες, οι οποίες στο τέλος τους έχουν κι από ένα boss fight. Κάθε πίστα περιέχει εντελώς διαφορετικούς εχθρούς, καθώς και διαφορετικό μουσικό θέμα. Καλείστε φυσικά να ολοκληρώσετε όλες τις πίστες για να βγείτε νικητές. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού μπορείτε να συλλέξετε powerups για τα όπλα του διαστημοπλοίου σας και να αυξήσετε την ταχύτητά του, τα οποία όμως είναι μέχρι 4 στον αριθμό. Δεν έχετε επιλογή όμως μεταξύ όπλων. Ξεκινάτε με τρεις ζωές και παίρνετε νέες κάθε 10000 πόντους.

Το Inviyya δημιουργήθηκε για OCS μηχανήματα και χωράει σε μια και μόνο δισκέτα, αν και έρχεται και σε CD για το CD32. Τα γραφικά του είναι αρκετά όμορφα και η μουσική επίσης ιδιαίτερα ατμοσφαιρική. Και όλα αυτά χωράνε σε μία μόνο δισκέτα.

Τα παραπάνω είναι και τα μόνα καλά στοιχεία για το παιχνίδι. Δυστυχώς, το παιχνίδι με απογοήτευσε αρκετά. Ίσως εγώ περίμενα περισσότερα από το Inviyya από αυτά που είχαμε δει ένα χρόνο πριν σε demo. Το παιχνίδι μοιάζει να μην είναι ολοκληρωμένο και βρίθει από προβλήματα, κακές αποφάσεις και λογική.

Καταρχάς να πούμε ότι η κάθε πίστα είναι πολύ μικρή. Αν το συγκρίναμε με το Reshoot-R θα έλεγα ότι δεν είναι ούτε το 1/5 σε μήκος, και φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν έχουν την ίδια ποικιλία σε εχθρούς ή μοτίβα ορδών εχθρών. Η κύλιση είναι απελπιστικά αργή και ο developer αναλώθηκε στην δημιουργία καταστάσεων όπου ο παίκτης εγκλωβίζεται χωρίς λόγο, ή ίσως για να ανεβάσει την δυσκολία.

Η μη ύπαρξη autofire και η αργή επανάληψη βολών θα κάνει το καημένο σας tomahawk να αναστενάξει, καθώς οι εχθροί θα μπορούν να πυροβολούν πολύ ταχύτερα από εσάς, ακόμα και σε επίπεδο που να μην μπορείτε να ξεφύγετε από αυτούς. Εχθροί που περνάνε μέσα από πλατφόρμες ή ακόμα και άλλους εχθρούς δημιουργούν ένα σκηνικό χάους. Αντίπαλες σφαίρες περνάνε μέσα από πλατφόρμες, στο φόντο φυσικά, τις οποίες βλέπετε μόνο όταν σας πετυχαίνουν και το προβληματικό collision, θα σας κάνει να έχετε όρεξη να εκτινάξετε το πολύχρονο joystick σας από το παράθυρο.

Φλόγες που πετάγονται χωρίς να υπάρχει ο αντίστοιχος εχθρός στην τρίτη πίστα ή εχθροί που εμφανίζονται από το πουθενά στην δεύτερη, συντελούν ένα σκηνικό παραλογισμού. Ακόμα και πλατφόρμες έχουν πρόβλημα στο σχεδιασμό, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο σε ποιες σκοτώνεστε και σε ποιες μπορείτε να κινηθείτε. Ακόμα και εχθροί πεθαίνουν από μόνοι τους σε διάφορα σημεία, αλλά πάντα προλαβαίνουν να σου ρίξουν μια τελευταία βολή από πίσω.

Το boss στο τρίτο επίπεδο αν σταθείτε από κάτω του και αυτό είναι από επάνω σας, μπορείτε να το χτυπάτε χωρίς να είναι καν στα σημεία που πάνε οι βολές σας, ενώ το boss στο δεύτερο επίπεδο συνεχίζει να πυροβολάει ακόμα και όταν το εξολοθρεύσετε.

Σε διάφορα σημεία σε μερικές πίστες εμφανίζονται artifacts γραφικών, ανάλογα με το hardware που έχετε, κάτι που δείχνει ότι δεν έχει δοκιμαστεί αρκετά, ενώ αν παίξετε την WHDLoad έκδοση, αυτά θα μειωθούν στο ελάχιστο.

Και φυσικά σαν κερασάκι σε όλα τα παραπάνω, όταν σας εξολοθρεύσουν θα χάσετε όλα τα powerups των όπλων σας, και η ταχύτητά σας θα μειωθεί. Τι να το κάνεις αν έχει 5 ζωές, δεν θα σου φτάσουν να συνεχίσεις σε καμιά περίπτωση, μέχρι να πάρεις ξανά powerups.

Φυσικά όλα τα παραπάνω μπορείς να τα ξεπεράσεις μαθαίνοντας τις πίστες. Εμένα πάντως το παιχνίδι, όπως είπα και παραπάνω, με απογοήτευσε. Κατά την γνώμη μου είναι ένα μη ολοκληρωμένο παιχνίδι, ωραίο σας proof of concept, αλλά μέχρι εκεί. Ο developer αναλώθηκε να χρησιμοποιεί την δυσκολία σε σημεία για να αυξήσει το playability, αλλά οι κακές αποφάσεις κάνουν το Inviyya ένα πολύ μέτριο παιχνίδι.

Ειδικά όταν το κόστος του ανέρχεται στα 10€ για την ψηφιακή μορφή του, κόστος αρκετά υψηλό αν αναλογιστούμε ότι παιχνίδια σαν το Worthy (9€), το Fred's Journey (δωρεάν), το Magica (δωρεάν), το Black Dawn: Rebirth (δωρεάν), το Dodgy Rocks (δωρεάν) θα σας χαρίσουν πολύ περισσότερες ώρες καλού παιχνιδιού και διασκέδασης. Ακόμα και τα shoot'em ups της Sarah Jane Avory για C64, όπως το Zeta Wing ($3.99) έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και ποικιλία παιχνιδιού, και είναι πιο ευχάριστα για να παίξετε, με άψογο collision.

Όπως έγραψα και παραπάνω, το Inviyya διατίθενται σε ψηφιακή μορφή αντί 10€, αλλά μπορείτε να το προπαραγγείλετε και σε κουτί για το ράφι σας από την Poly.Play σε τιμές που ξεκινούν από 19€.